miércoles, 11 de marzo de 2020

TAREAS PARA EL PERÍODO DE SUSPENSIÓN DE CLASES POR EL CORONAVIRUS

1º ESO

* LEER EL LIBRO DE LECTURA.  Lo podéis descargar en el siguiente enlace: 

The Boy Who Couldn't Sleep

Tenéis que imprimir y completar la siguiente ficha de lectura. Si no podéis imprimirla, copiadla en un folio incluyendo todos los apartados. La entrega de la ficha de lectura es obligatoria

Ficha de lectura


UNIDAD 7Del workbook: traducir el vocabulario de la página 110  y hacer los ejercicios de la  página 60 (1, 2, 3, 4 y 5) , de la página 61 (ejercicios 1, 2, 3, 4) y de la página 63 (ejercicios 1, 2, 4, 5 y 6)


PRESENTACIÓN ORAL PARA EL 3er TRIMESTRETenéis que elaborar una presentación oral sobre lo que más os guste (música, comida de otros paises, tradiciones y cultura de otros paises, religión, deportes, literatura, historia, biología, cine, etc) 

* Duración: 3-4 minutos (1 persona) / 6-7 minutos (por parejas), aproximadamente

* Contenido 
  • Comienza con una buena introducción, explicando de qué vas a hablar en tu presentación
  •  Explícalo todo de una manera fácil, para que todo el mundo lo entienda.
  •  Organiza la información (pon un índice, viñetas, enumeraciones, etc
  •  Usa imágenes para hacer la presentación más atractiva y fácil de entender.
  •   Acaba tu presentación con una buena conclusión.
* Prepara un póster en una cartulina, para exponerlo después en clase 
* También puedes usar para ayudarte en la exposición oral en clase:   power point, prezi, music, videos, etc.


    Fecha de entrega de la cartulina: 30 de marzo
    Las fechas de las exposiciones orales os las diré en cuanto se reanuden las clases


    Ø  AVISO! El trabajo lo tendréis que exponer en clase, en inglés, sin leer la información



4º ESO

VOCABULARY UNIT 8 (Revisaré que los ejercicios estén hechos)

Advertising
Student's book: page 99- Exercises 1, 2, 3
Workbook : page 68: Exercises 1, 2, 3

Internet verbs
Student's book: Page 102, exercise 1
Workbook: page 71, exercises 1, 2, 3

Reading
Student's book: page 100: exercises 2, 3, 4
Workbook: page 69, exercises 1, 2, 3, 4

Listening
Student's book: page 102: exercises 2,5 ( audio )
Workbook: page 71, exercises 4, 5 (audio)




PRESENTACIÓN ORAL PARA EL 3er TRIMESTRE


Length: 3-4 min (1 person) / 6-7 min (2 people), approximately.

Ø  Contents:

* Topic: You can choose the topic that you want: music, religion, other cultures, traditions or celebrations, history, literature, sports, etc.
  •          Begin with a good introduction where you explain the aim of your presentation.
  •          Take into account the addressees (your classmates).
  •          Be clear and concise. Explain the contents in an easy and comprehensible way.
  •          Organize the information. Include an index, bullets, enumerations, etc
  •          Use images or schemes to make the information clearer.
  •          Finish your presentation with a good conclusion and closing.


Ø  Language.

  •         Use introductory words
  •          linkers to organize your ideas.
  •          Use different verb tenses
  •          Use adjectives, adverbs, intensifiers


Ø  For your presentation you can use:
·        
  •       power point, prezi, music, videos, etc



Ø  Email your presentation to your teacher: emiliagv.teacher@gmail.com

Deadline: March 28 th


Ø  WARNING! You will be told on what day you have to present your project in class. You mustn't read the information, you must present  your project orally; it is not a reading aloud activity


1º BACHILLERATO B


*ACTIVIDADES PARA ENTREGAR 


  • WORKBOOK- page 11- Exam practice Unit 1: exercises 1, 2, 3
  • WORKBOOK- page 19- Exam practice Unit 2: exercises 1, 2, 3, 4
  • WORKBOOK- page 27- Exam practice Unit 3: exercises 1, 2, 3, 5
  • WORKBOOK- page 35- Exam practice Unit 4: exercises 1, 2, 3, 4
  • WORKBOOK- page 43- Exam practice Unit 5: exercises 1, 2, 3, 4
  • WORKBOOK- page 51- Exam practice Unit 6: exercises 1, 2, 5


* PRESENTACIÓN ORAL PARA EL 3er TRIMESTRE


ORAL ACTIVITY: TALK ABOUT WHAT YOU LIKE THE MOST

Length: 3-4 min (1 person) / 6-7 min (2 people), approximately.

Ø  Contents:

* Topic: You can choose the topic that you want: music, history, literature, sports, religion, other cultures, traditions or celebrations, etc.
  •          Begin with a good introduction where you explain the aim of your presentation.
  •          Take into account the addressees (your classmates).
  •          Be clear and concise. Explain the contents in an easy and comprehensible way.
  •          Organize the information. Include an index, bullets, enumerations, etc
  •          Use images or schemes to make the information clearer.
  •          Finish your presentation with a good conclusion and closing.


Ø  Language.

  •         Use introductory words
  •          linkers to organize your ideas.
  •          Use different verb tenses
  •          Use adjectives, adverbs, intensifiers


Ø  For your presentation you can use:
·        
  •       power point, prezi, music, videos, etc



Ø  Email your presentation to your teacher: emiliagv.teacher@gmail.com

Deadline: March 30 th


Ø  WARNING! You will be told on what day you have to present your project in class. You mustn't read the information, you must present  your project orally; it is not a reading aloud activity



* ACTIVIDADES DE REFUERZO, para quienes necesiten repasar los contenidos de la 1ª & 2ª evaluación.  

Apuntes tiempos verbales

Over to You 1: Units 1-3


Over to You 1: Units 4-6

Over to You 1: Answer key





AMPLIACIÓN INGLÉS 4º ESO



PRESENTACIÓN ORAL PARA EL 3er TRIMESTRE


ORAL ACTIVITY: TALK ABOUT A CELEBRATION OR TRADITION IN ENGLISH SPEAKING COUNTRIES

Length: 3-4 min (1 person) / 6-7 min (2 people), approximately.

Ø  Contents:

* Topic: You can choose the topic that you want: traditions and celebrations in English speaking countries, etc.
  •          Begin with a good introduction where you explain the aim of your presentation.
  •          Take into account the addressees (your classmates).
  •          Be clear and concise. Explain the contents in an easy and comprehensible way.
  •          Organize the information. Include an index, bullets, enumerations, etc
  •          Use images or schemes to make the information clearer.
  •          Finish your presentation with a good conclusion and closing.


Ø  Language.

  •         Use introductory words
  •          linkers to organize your ideas.
  •          Use different verb tenses
  •          Use adjectives, adverbs, intensifiers


Ø  You have to prepare a poster because we will prepare an exposition.

Ø  For your presentation in class you can use:      
  •       power point, prezi, music, videos, etc



Ø  Email your presentation to your teacher: emiliagv.teacher@gmail.com

Deadline: March 31th


Ø  WARNING! You will be told on what day you have to present your project in class. You mustn't read the information, you must present  your project orally; it is not a reading aloud activity




No hay comentarios:

Publicar un comentario

4º ESO_Tareas última semana (15 a 19 junio)

4º ESO D & E From June 15 th   to June 19 th LISTENING Watch the first minutes of the first ...